Tillbaka ombord

 
Ja nu är jag tillbaka på Martinique igen.  Det blev en ganska lång vistelse i Sverige denna gång men det var skönt att hinna landa ett tag.
 
 Jag var lite orolig över skicket på Bris.  Jag har visserligen haft en bekant som tittat till båten emellanåt men mycket kan hända på nio månader.  
 
Båten var dock i förvånansvärt bra skick.  Motorn startade lätt,  inga kackerlackor  ombord och ganska rent.  Gångjärnen till decksluckan har dock gett sig så de måste jag byta.  Likaså måste jag byta ett fall som är dåligt.  I övrigt är det lite städjobb och lite trädetaljer som behöver fernissa.
 Sen kan jag lämna marinan och ge mig ut i viken och ankra så jag kan bada och ta det lite lugnt innan jag seglar norrut till Dominica som är nästa ö. 
 
Arbetet med båten går lite långsamt i värmen.  Jag behöver nog några dagar för att acklimatisera mig till temperaturen här. 
Jag ska försöka hålla er uppdaterade på vad som händer ombord och runt Bris. 
 
 
//Fredrik
#1 - - Annikkijohansson0 @gmail.com:

Låter härligt med sol,bad o värme.Ha det gott.Trevlig 1:a advent.

#2 - - Johanna:

Låter härligt med sol och värme. Ha en fin resa! och tack för senast, det va roligt att träffa dig på släktträffen!