Varma hälsningar från Karibien

 
Jag är fortfarande kvar på Martinique. Jag skulle ha lämnat marinan för några dagar sedan men motorn började krångla. Det mesta är nog löst nu. Nu väntar jag bara på att det ska komma en och titta på insprutningspumpen. Nästa vecka är det en som kan komma. Om jag inte hittar någon annan som kan sånt innan dess så blir jag kvar här till någon gång i veckan som kommer. Sen bär det äntligen iväg. 
 
Det går dock ingen nöd på mig här. Jag umgås med en hel drös kompisar. Både nya men också några jag träffade på Kanarieöarna för tre år sedan. 
 
För några dagar sedan var det två i gänget som fyllde år samma dag. Då tog vi oss till en strand en bit härifrån och eldade, åt mat, spelade gitarr och sjöng. Det blev en trevlig tillställning. 
Just nu försöker vi styra upp något för kvällen. Vi får väl se vad det blir. 
 
Jag hoppas alla har det bra och att ni inte slösar bort era pengar på onödiga saker till varandra som ingen ändå behöver. 
 
Här är vi några båtar som ska segla norrut inom kort. Just nu pågår en dialog med ett företag som säljer fröer som går att så i marken. Vi vill lasta fröer i våra båtar och segla de till nästa ö, Dominica som drabbades hårt av en orkan för en tid sedan. för tillfället har de mat och vatten men behöver just utsäde för att kunna se till att ha mat även i framtiden. Om allt funkar väl så blir det min försenade julklapp till folk i år. 
 
God jul!
 
 
//Fredrik
#1 - - Anonym:

God jul och ett gott nytt seglingsår önskar Eva Uffe Calle Johan

#2 - - erika:

god jul fredrik! kul att höra att du har det gott trots motorstrul. lilla familjen flyttar till ånga i mars, så då är vi nästan tilöbaka i faggorna! ha det gott

#3 - - Anonym:

GOTT NYTT ÅR!
önskar mamma.