Bris i sitt rätta element

 
I måndags förmiddag sjösattes bris efter att ha bottenmålats och snyggats till. Ankarspelet fick ett nytt lager istället för det som gått sönder tidigare. Jag hann även renskrapa dörren och stryka på några lager fernissa på den. 
 
Jag hade några gratisnätter vid bryggan som jag kunde utnyttja. Det gjorde jag. Skönt att ligga förtöjd vid en brygga och förbereda lite till. 
 
Igår tog jag mig dock ut en liten bit utanför bryggan och ankrade. Det var också rätt skönt. För ankar vrider sig båten efter vinden vilket gör att om jag öppnar luckan på fördäck och nergångsluckan  så blåser det rakt igenom båten. I den här värmenär varje svalkande vindpust skön. Dessutom är det inga mygg. 
 
Jag har fortfarande lite småjobb kvar att göra på båten. Bland annat behöver jag stryka på några lager fernissa till på dörren. Masten behöver också något nytt lager fernissa. 
 
Jag tänker dock att jag nu ska varva båtjobb med att turista på land. Jag vill ju se mer av Trinidad än bara inhägnade båtar. 
Det blir nog en tur in till Port of Spain någon av de närmsta dagarna. 
 
Jag hoppas på att återkomma här inom kort.
 
 
 
//Fredrik
 
 
#1 - - Anonym:

Det ska bli kul att höra vad du tyckte om port of spain. Vi fick ingen vidare bild av stan, men vi rörde oss iof kanske inte i "rätt" kvarter. Däremot är ju bussarna grymma! Lätt att ta sig runt för en billig peng. /Lovisa