Kap Verde

 
Natten mellan den 5 och 6 januari kom jag fram till Sal, en av öarna i ögruppen Kap Verde. Seglingen gick bra och lite fortare än jag tänkt mig. 8,5 dygn. 
 
Det är lite svårt att komma åt internet här. Man får ta bussen till nästa by och leta sig fram till torget där. Där funkar det hyfsat. I skrivandets stund sitter jag här på torget i skuggan av ett parasoll. 
 
Den lilla byn som jag ankrat utanför heter Palmiera och är riktigt trivsam. I stort sett ingenting är anpassat efter tusister. Det är en "riktig" by. Jag har träffat flera bekanta redan. Vi var nio båtar som lämnade El Hierro samma eftermiddag. Flera a de är i Palmeira. Här är också andra båtar som jag träffat tidigare. 
 
Jag kommer att skriva mer här om sista tiden på El Hierro och seglingen hit och även tiden här. Det får dock vara nog för nu.
 
//Fredrik
#1 - - Anki:

Hej Fredrik!
Skönt att höra att allt har gått bra.
GRATTIS på namnsdagen!(Jan).
Ha det riktigt bra!
Kram/mamma.

#2 - - madelen:

skönt att det gick bra med seglingen!
Här hemma är det kallt och kallt så värm dig gott i solen

kram Madelen i skogens snö

#3 - - Anonym:

Tips! Finns wifi på ett par av resturangerna i Palmeira bla en med trädäck och palmtak utanför.