Regnskog, Mangroveträsk och Carriacou.

 
Det blir en kort uppdatering nu. Vi är nupå en ö som heter Carriacou  som ligger norr om Grenada. Här har i varit några dagar nu. Om allt går som tänkt så seglar vi vidare imorgon upp till Union Island, ca tio sjömil norrut. Där tänkte vi fira jul. 
 
Innan vi lämnade Grenada gjorde vi en tur upp i regnskogen tllsammans med en familj från en annan svensk båt. De hade barn i samma ålder som Ebbas barn. Vi vandrade i en flodbädd och badade i vattenfall. Jag tog en del bilder men har inte hunnit lägga in de i datorn än. 
 
Första seglingen som jag, Ebba och barnen gjorde tillsammans var knappt tio sjömil runt Grenadas sydvästra udde till staden ST George. Det gick bra så dagen efter fortsatte vi norrut nästan 30 sjömil hitt till Carriacou. Det gick också bra trotts att vindarna var emot större delen av tiden så det tog mycket längre tid än planerat. 
 
Här har vi promenerat runt, rott in i en lagun i ett mangroveträsk, badat och haft det bra. Idag är vi inne i staden Hillsburgh. 
 
Jag hoppas på att kunna lägga upp lite bilder från regnskogen innom kort. 
 
 
//Fredrik
 
 
#1 - - Anki:

En riktigt riktigt GOD JUL önskar jag er o hoppas att allt är väl med er alla.
En särskild hälsning till Ebba: GRATTIS på födelsedagen.
Många kramar mamma Anki.

Hör av mig via mejl när jag får ordning på datorn.
Ha det gott!

#2 - - Anonym:

God jul till er alla från Eva, Uffe, Calle och Johan som firar jul i Tuna. Hoppas ni har det riktigt bra.

#3 - - Anki:


GOTT NYTT ÅR!
Kramar från mamma.