Jordbävning och kommande besök från Sverige

 
Nu har jag varit här på Grenada i två veckor. I viken där jag ankrat ligger en hel del andra båtar. Några av de är svenska. De har jag umgåts en del med. Jag har även varit på en marknad och sålt macrame. Jag har också städat och röjt plats i båten. Imorgon kommer Ebba och båda hennes barn hit från Sverige och ska segla i fem veckor. Tanken är att vi i sakta mak ska ta oss upp till Martinique varifrån de har varsin flygbiljett hem sen. Men hemfärder behöver vi inte tänka på nu. 
 
I förpiken har jag byggt en dubbelkoj och så har jag röjt fram båda stickkojerna så det ska finnas plats till alla nu. Jag ser verkligen fram emot att få träffa de igen. Det blir nog jätteroligt att segla ihop med de i fem veckor och upptäcka nya platser. Någonstans längst vägen ska vi fira jul, Ebbas födelsedag och nyår. 
 
Igår när jag satt här och kollade min mail och vad det ska bli för väder de närmsta dagarna började hela betongbänken jag satt på att skaka, likaså bordet, också det av betong. Lampor och juldekorationer i taket började svänga hit och dit. Faktum är att precis allt skakade och rörde på sig. Det var jordbävning. den varade kanske någon dryg halvminut eller så. Ingenting blev skadat vad jag såg. 
Idag har jag hört ryktesvägen att den hade sitt centrum neråt Trinidad. Jag har inte fått det bekräftat än. Det var i alla fall en intressant upplevelse. 
 
Jag återkommer inom kort med mer raporter om vad som händer ombord och runt Bris, snart också med Ebba och barnen som besättning. 
 
//Fredrik