Masten på plats

 
Nu är masten på plats igen. Jag har efter att ha plastat in den nya brädan under mastfoten slipat av ytan och målat den tre gånger. När sista strykningen med färg torkat fick jag hjälp av några båtgrannar att lyfta masten tillbaka på rätt plats. Nu är den fast skruvad och all el är inkopplad. 
Det finns fortfarande en del jobb kvar att göra på båten men nu går det i alla fall att segla med den igen. 
 
Imorgon onsdag ser det ut att bli bra vindar så om allt går som jag vill seglar jag härifrån till Las Palmas på Gran Canaria eller Corralejo på norra Fuertaventura. Det gäller att passa på när vindarna är bra. 
 
Jag gör som jag brukar, när jag vaknar imorgon känner jag efter hur det känns. Känns det bra seglar jag, känns det inte bra stannar jag någon dag till. 
 
Jag uppdaterar bloggen när jag får möjlighet.
 
 
//Fredrik
 
 
#1 - - stefan scott:

ta det lugnt o ha det bäst