Det går framåt

 
Några dagar med regnskurar försenade arbetet med båten lite. Nu är dock den nya brädan på plats och fem nya lager av glasfibermatta och plast är på plats. Nu måste jag vänta ett par dagar till innan jag kan slipa av den nyplastade ytan och sen måla den. 
Jag vaknade några gånger i natt av att det blåste. Jag var lite orolig för masten som står surrad på däck ca 25 cm till styrbord om mitten av båten. Efter att ha varit ut och kollat läget ett par gånger kändes det lite bättre. Masten stod kvar och visade inga tecken på att vilja falla åt något håll. 
 
I onsdags var det några som tänkte ses på stranden vid campingen för att elda och spela gitarr och ha det bra. Jag var inbjuden också. Efter att ha slipat bort gammal gelcoat från båten hela dagen åt jag middag och blev sen så trött att jag satt och somnade. Jag vaknade fram på natten och insåg att det nog var försent att gå bort till de andra på stranden då. Det var bara att bädda ner sig och sova lite till. Förhoppningsvis blir det fler liknande tillfällen framöver då jag kanske inte är lika trött.
 
I övrigt har det inte hänt så mycket här. Dagarna fylls med båtjobb och pratstunder med diverse bekanta. Helt ok med andra ord. 
 
 
//Fredrik
#1 - - Lovisa:

Nu har jag också hittat hit! Jag har lagt in din blogg som favorit, så nu har jag stenkoll på vad du har för dig och var du är :). Var rädd om dig och lev gott! Kram! /Lovisa