Tid att lämna Las Palmas.

 
Om väderprognosen håller i sig och allt känns bra så seglar jag från Las Palmas på Gran Canaria till Santa Cruze på Teneriffa imorgon. Enligt prognosen nu så borde det bli ganska svaga vindar men från en bra riktning imorgon. Troligtvis får jag med en besättning på två personer, ett par som jag lärt känna lite här. De vill till Teneiffa en sväng innan de ska ta sig tillbaka hit till Las Palmas för att segla med en annan båt över till Karibien. 
 
Det ska bli lite skönt att lämna den här bullriga stan. Jag är lite nyfiken på att utforska Teneriffa också. Jag var där så kort tid förra vintern. 
 
Här i Las Palmas har jag mest småpysslat med båten, tagit promenader, fikat med de jag känner. Jag har även varit till en liten bra butik som bland annat säljer macramesnöre så nu har jag fyllt på mitt lager med snöre. Flera olika nya färger. 
 
Nu ska jag fylla på med vatten och göra klart det jag kan för imorgon så vi kan komma iväg på morgonen om bara vädret blir bra. 
 
//Fredrik
#1 - - Anonym:

Hej Sailor! Kan rekommendera Carachico på norra Tenerife, trevlig hamn och by med fina premenader- och billigt! Isisi ligger där och väntar på oss som kommer ner rfter julhelgen . Hoppas hon flyter än. Och att vi ses! Per på SI Ysis