La Palma, Potatissättning och strandliv.

 
Seglingen hit till La Palma gick bra. Det blåste upp lite när jag gick runt södra udden här. En udde som kallas lilla kap horn. Jag kan förstå varför. Vågorna var lite lustiga och ganska stora. När jag kom runt udden var det som en linje i vattnet. När jag seglade över den dog vinden på en gång och seglen stod och slog så jag fick gå för motor sista biten. 
 
Jag har nu varit här i Tazacorta i en och en halv vecka. När jag kom hit fick jag se Asikel, båten med mina italienska vänner. De var dock inte ombord men det var däremot några andra jag känner lite. De berättade att italienarna befann sig uppe i bergen på någon form av kollektiv. Efter ett par dagar tog jag mig dit och träffade mina vänner. Där bodde även en del andra trevliga människor. Vi lagade mat ihop, satte potatis och hade det bra. Efter ett par dagar där tog jag mig ner till en strand i änden av en dalgång. Där bodde ett förtiotal personer i tält och grottor. Jag stannade några dagar där också och hann träffa folk jag träffat på Gran Canaria, Teneriffa och La Gomera. 
 
Nu är jag tillbaka i båten igen. Om väderprognosen håller så seglar jag troligtvis mot Teneriffa imorgon. Asikel seglade iväg idag. Jag vet dock inte vart de tog vägen då vi gick om varandra här och inte hann prata på morgonen. Hoppas de seglar till Teneriffa de också, vi har ju gjort sällskap större delen av vintern. 
#1 - - Anonym:

hoppas väder håller i sig, trevlig segling på dig, kram

#2 - - Anonym:

från madde