Försommarvärme!

 
 
Ja idag är det varmt och skönt. Dock är det rätt höga vågor. Vågorna ska minska och vinden bli bättre och bättre. Om inte förr så ser det hoppfullt ut framåt helgen. 
 
Här är fint så det går ingen nöd på mig. En dag gick jag ut till fyren på udden, den udde som jag rundat när jag seglade hit. Det blev en promenad på ca åtta km. Solen sken den dagen men det blåste hårt. Skönt att komma ut på landsbyggden lite. 
 
Idag har jag köpt och installerat ett nytt batteri då det gamla var åtta år gammalt och laddade ur direkt. Hoppas på att det ska funka bättre nu. Elen behövs ju för VHF-radio, lantärnor och diverse olika saker. 
 
Hoppas allt är bra där hemma.
 
//Fredrik
 
 
#1 - - Anki:

Här har vi fått vinter. Nordanvinden här härjat
nu i några dagar.snö o drivbildningar men bara några grader kallt. Lycka till med ditt nya batteri o med resan förövrigt. K Anki

#2 - - Anonym:

Kul att läsa hur du har det. Imponerad! Ha de och segla lugnt! Hälsar Annette (du vet, hon som seglar med Tingeling :-)