Bris seglar söderut igen!

Ja, havsfidran Bris seglar återigen söderut, nu med ett lite annat upplägg. Jag, Fredrik är ensam ombord. Dock kommer olika vänner vara med på kortare eller längre etapper.
Jag kommer segla söderut mot varmare breddgrader. Om allt går bra och det känns rätt seglar jag förhoppningsvis ner till Spanien, Portugal eller Kanarieöarna under sommaren ochh tidig höst. Eventuellt kommer jag sen att lägga kvar båten där och ta mig hem med flyg, tåg eller annat för att jobba lite och träffa vänner under hösten och tidig vinter för att sen kunna fortsätta segla i vinter och vår om jag vill. 
 
Jag startade från Ångaviken utanför Nyköping lördagen den 8/6. Första etappen gick till klubbholmen Broken. Därifrån gick färden vidare på söndagen.
 
Jag har nu firat midsommar med nya och gamla vänner i Svalemåla i Blekinge skärgård. Mycket trevligt. Den första besättningen mönstrade på igår i Svalemåla. Den besättningen bestod av Max och Karin. Vi gjorde en kvällssegling till Karlshamn. Idag på förmiddagen regnade det men på eftermiddagen fortsatte vi till Hörvik på listerlandet där Karin och Max mönstrede av för att ta buss och tåg till arbete och vardag. Jag fortsatte ut till Hanö där jag sitter i skrivandets stund. 
 
Jag hoppas kunna uppdatera bloggen ofta under resans gång. 
 
 
//Fredrik