Brighton

 
Efter ca 10 dagar för ankar utanför Poole seglade jag och Bris vidare mot Brighton mitt på dagen i tisdags. Vi kam fram i onsdags eftermiddag efter en helt ok segling. Sedan dess har det blåst rätt hårt. I fredags kväll kom min gamla kompis Mats hit. Han bor i London sedan ca 15 år tillbaka. Vi har hunnit turista lite och sett en del av Brighton. 
 
Planen är nu att vi om någon timma nu söndag kväll seglar vidare mot Dover. Mats seglar med dit och troligtvis en bit till. Vi hoppas på att komma till Dover någon gång imorgon kväll och stannar då över natten innan vi förhoppningsvis fortsätter norrut en bit upp norr om Themsen mynning. Därifrån seglar sedan jag och Bris över till Ijmujden i Holland om allt går som planerat. 
 
Jag ska försöka hålla er uppdaterade. 
 
 
//Fredrik 
 
#1 - - mats:

Tycker du kunde valt titeln "Matsen på plats igen" istället...