Sverige

 
Bris är tillbaka i Sverige efter nästan sju och ett halvt år på vift. 
 
Efter att ha legat inblåst i Klintholm på den Danska ön Mön några dagar seglade jag i fredags förmiddag mot Sverige och Gislövsläge. Vinden dog ut så det tog lite tid men i Lördags morse vid 5 kom jag fram. Jag sov då några timmar innan jag vid elvatiden på förmiddagen fortsatte mot Ystad dit jag anlände vid tio i lördags kväll. 
 
Efter en natts sömn fortsatte jag igår morse till Skillinge. Det var ingen vind så det blev motorgång. Här i Skillinge har jag varit sedan igår eftermiddag. 
 
Det är inte mycket till vind idag heller men jag ska försöka ta mig till Simrishamn som ligger bara 2-3 timmar bort. Där tänker jag proviantera. 
 
Imorgon och några dagar framåt ser det dock ut att bli lite bättre vindar så i bästa fall kan jag segla tvärs över Hanöbukten i ett svep då. Efter det bär det iväg upp genom Kalmar sund.
 
Förhoppningsvis är Bris och jag snart tillbaka i hemmahamn. Det känns både bra och vemodigt. 
 
//Fredrik 
#1 - - Ulf o Eva:

Grattis Fredrik och välkommen hem!
Hälsningar från oss i Tuna Prästgård