En cirkel sluts.

 
Jag sitter nu i min båt Bris vid en ö 2,5 sjömil från Ångaviken brygga. För nästan sju och ett halvt år sedan, den 8/6 2013 kl 21:00 lossade jag förtöjningarna där i Ångaviken och seglade iväg.
 
Sedan dess har jag seglat ca 15000 sjömil i 4 kontinenter till ca 20 olika länder, brutit masten 2 gånger, seglat över 900 sjömil med nödrigg, haft motorproblem, haft brand ombord, varit nära att sjunka, blivit rammad, tippat uppochner 2 gånger, haft zikavirus, hanterat en storm till havs med vind styrkor på 60-65 knop, fallit över bord mitt på Atlanten men också träffat trevliga och intressanta människor,, besökt fantastiska platser, varit i en valflock, sett delfiner, sköldpaddor, solnedgångar, soluppgångar, fullmånar, mareld, södra kortet, hört en val sjunga, ätit god mat, fått vänner för livet och otroligt mycket mer.
 
Jag drömde och började prata om att segla till Karibien när jag var 7-8 år.
Imorgon mellan kl 13:00 och 13:30 kommer jag om allt går som tänkt tillbaka till Ångaviken och cirkeln sluts, en dröm är förverkligad.
 
 
//Fredrik
 
 
 
 
#1 - - Lovisa:

Vilken jävla resa du har gjort! Och jag har läst varenda inlägg du gjort. Minns när vi satt nedanför berget i Tunaberg, drack lite vin och du berättade om din dröm. Dagen efter fick jag möta Bris, och jag tyckte du var helt galen (det tycker jag förvisso fortfarande ;)), jag är glad att du är hemma i ett stycke! Jag lovade komma hälsa på dig i Karibien, livet ville annorlunda. Det vore fint att träffa dig igen, mycket har hänt i våra liv sen sist.

#2 - - Annette :

Vilken otrolig resa!! Hatten av för dig, imponerande!!