Ombord igen

 
För ca tre veckor sedan kom jag tillbaka till Horta och Bris. Efter att först ha flygit från Sverige via Budapest och Lissabon landade jag i Ponta Del Gada på ön Sao Miguel i Azorerna. Där var jag tvungen att göra ett covid-test innan de sen låste in mig i ett hotellrum där jag fick vänta nästan 2 dygn på resultatet från testet. Resultatet var negativt så de släppte ut mig.
 
Jag hann med ett kort besök i marinan där för att träffa några vänner jag inte sett sedan Martinique för tre år sedan innan jag flög vidare via ön Terceira till ön Faial och sen tog jag mig vidare in till Horta och Bris. Det var dom att komma hem igen. 
 
Sedan jag kom hit har jag städat Bris vilket verkligen behövdes, jag har gjort lite smårepparationer och underhållsjobb, träffat gamla och nya vänner, turistat lite både här på ön och med färjan över till grannön Pico.
 
Nu återstår bara lite småpyssel, köpa lite mer mat, fylla på med färskvatten, tanka lite diesel mm. Sen är Bris och jag redo att segla.
Planen är att segla härifrån direkt upp till Frankrike och sen steg för steg hemåt. Tidigare var jag inne på att segla till England men som det nu ser ut kommer jag inte få gå iland där på grund av covid. 
Den senaste tiden har det varit nordostliga vindar vilket innebär rak motvind om jag ska till Frankrike. Nu ser det ut som att vindarna är på väg att vända igen så det kan hända att jag seglar härifrån någon av de närmsta dagarna. 
Jag ska försöka hålle er uppdaterade. 
 
//Fredrik 
 
#1 - - Mats:

Typiskt dumt med Covid. Jag hade ju tänkt mönstra på ett tag i England...

Goda vindar önskar jag dig!