Hemåt

 
Min tid i Horta och ombord på Bris går mot sitt slut för denna gång. Det har varit en händelserik, ibland jobbig men också väldigt trevlig seglingssässong. Jag har sett många fina platser, återsett några vänner och träffat många nya trevliga och intressanta människor. Jag har gjort den obligatoriska målningen i marinan i Horta. Jag har haft fantastiska naturupplevelser, fina seglingsupplevelser men också jobbiga stunder som när masten gick av mitt på Atlanten. Jag är dock mest glad över allt jag fått uppleva denna seglingsperiod.
 
Nu närmar sig hemresan med stormsteg. Om allt går enligt planerna flyger jag från Horta till Lisabon imorgon eftermiddag och sen vidare till Sverige på torsdag. Om allt går bra kommer jag hem till mitt lilla torp i skogen utanför Nyköping på torsdag kväll.
 
//Fredrik