Glad påsk

 
Jag är nu i Georgetown, Exuma island Bahamas. Hit kom jag för två dagar sedan. Det har dock blåst en del sedan dess så jag har inte kunnat ta mig iland. Nu är det vindstilla istället. 
 
Efter påskhelgen ska jag se om jag här kan få tag i de saker jag behöver för att segla över Atlanten och som inte gick att få tag i på Kuba.
Bland annat behöver jag ett 12 volts batteri. Båda betterierna ombord var slut och på Kuba lyckades jag bara få tag i ett. Det räckte för att kunna starta motorn. Sedan kopplade jag förbi det dåliga förbrukningsbatteriet så jag iallafall kunde få ström i båten när motorn var igång. Då kunde jag ladda upp småbatterier och annat jag behövde för navigering. 
 
Jag behöver även köpa lite andra småsaker samt komplettera matförådet lite. Om jag inte lyckas med det här seglar jag upp till Nasau eller Mars harbour innan jag tar sikte på Azorerna. 
 
När jag var på Kuba var det svårt eller omöjligt att få tag i en hel del matvaror. När jag nyligen var in i matbutiken här såg jag att de hade allt det jag saknat på Kuba, bröd, ost, ägg, salt mm. Problemet är bara att här är allt väldigt dyrt. En brödlimpa kostar 7 dollar. Ja ni läste rätt sju amerikanska dollar. Tur att jag bara behöver komplettera med en del matvaror. 
 
Jag hoppas kunna uppdatera här snart igen. Ni får ha det bra så länge. 
 
//Fredrik