Dags att lämna La Graciosa

 
Det är svårt att slita sig från La Graciosa men nu är båten i skick. Det återstår att måla däck men det får bli någon annanstans då jag inte lyckats hitta rätt sorts färg här.
Jag har även fyllt på med mat och vatten och väderprognosen ser bra ut för ett par dagar så om ingenting konstigt händer så seglar jag söderut imorgon. Tanken är att försöka ta mig till Gran Tarajal på Fuertaventura innan den 7 november då det är en världsmusikfestival på gång där. Det borde inte ta mer än två dagar ner dit så om allt går som tänkt så kommer jag dit på fredag. 
På söndag ska det blåsa en hel del och efter det kommer det nog vågor så det skulle vara skönt att vara på plats då. 
Nästan alla jag lärt känna här och som jag pratat med ska till festivalen så det blir nog kul. En liftande italienare mönstrar på Bris i morgon bitti och seglar med ner till Gran Tarajal om det fungerar bra. Kan vara lite kul med sällskap ombord ett par dagar. Han har lovat att borsta botten på båten vid lämpligt tillfälle. Det kan nog behövas. Det är ingen katastrof men lite har det växt på. 
 
Jag återkommer när tillfälle ges.
 
//Fredrik
 
 
 
#1 - - Mats T:

Heja skepparn!

Blev inget Sverige for mig i somras. Aker dit over jul, men da ar val du knappast dar. Ska till Jamaica i Februari igen. Har du funderat pa vart du ska segla?

Kramar fran London