Att sy ett bomkapell

Någon som har försökt sig på att sy ett bomkapell...? Tar tacksamt emot tips!

Under ett mycket svagt ögonblick sa jag ja till att sy ett bomkapell. Mina tidigare erfarenheter av att sy är i alla fall inte obefintliga men ett kapell är inte riktigt samma sak som att klippa sönder en gammal tråkig tröja för att sedan sy ihop den till något mer skojigt.


Som tur var finns det ett gammalt kapell att använda till mall. Projektet började intressant då jag skulle sprätta upp det gamla kapellet. Jag insåg ganska snart att en sprättnål (heter det så?) var överflödig. Tråden var så mör att det räckte med att enbart slita lite i sömmarna så sprack allt ihop med ett ljudligt ritsch. I vissa fall gick det även på samma sätt med själva tyget. "Sprak" så var det en reva!


Min verkstad består av köksbordet och köksgolvet. Belysningen är minst sagt otillfredställande vilket det även finns bildbevis på. Får använd pannlampa.


Men, men, skam den som ger sig! Och tänka sig, efter en stund var det till och med roligt!

/Kristina

#1 - - Mamma:

Hmmm. Jag kan tänka mig att det är lite dåligt lyse men klart du klarar det. Envisheten har du fått från mig!! Kram