Tack mamma!

Tack mamma för din envishet... Den som jag ärvde alltså. Gick upp med tuppen denna morgon för att få något gjort på kapellet trots att jag verkligen skulle behöva sova ut. Men eftersom jag är som mest effektiv på morgonen klev jag upp tidigt. Det hade jag inget för. Först sprang jag runt i lägenheten och försökte hitta trådrullen. Gick inte att hitta! Hittade bara den tomma som tog slut senast jag sydde... Halvt hysterisk gick jag in och väckte Fredrik och frågade om han visste var min trådrulle fanns. Hade börjat fantisera ihop en fruktansvärd historia om hur Fredrik hade stulit den hett eftertraktade trådrullen... Sedan hittade jag den lilla påsen med den nya trådrullen i som jag hade köpt efter att den andra tog slut... Hmm... Jag har nu hittat en tom rulle som tog slut senast jag sydde och en full nyinköpt rulle... Men var är då min trådrulle!!! Den jag använder!!! Sedan föll polletten ned! Aha... Jag har ju bara en tom och en full rulle! Men varför inte ta den fulla då?!

Ja, jag är inte alltid så snabbtänkt.

Men tro inte att allt var frid och fröjd i och med att mysteriet med den försvunna trådrullen fick en lösning. Nej sedan fastnade symaskinen i ett läge som gjorde att jag varken fick loss tyget eller någonting annat för den delen. Efter många fula tankar började jag försöka lösa det hela med våld. Gick inte så bra. "Tjong" sa det så gick nålen sönder och ett par delar från symaskinen lossnade. Halvt hysteriskt igen går jag in och väcker Fredrik igen för att berätta att maskinen är trasig och det kommer inte bli något kapell...

Jag sansade mig och jag lagade symaskinen!!! HA-HA!!! Sedan har jag varit lite sur och butter och fräsig och... Men, jag har kommit en bra bit på väg! Det blir nog ett kapell.

Tack mamma för din envishet!

/Kristina
#1 - - Bengt:

Tja tänkte bara säga hej och lämmna lite länkar till bilder från tunabergsträffen. Du sa att du ville ha någon bild på er när ni klättrar till bloggen och jag kom på att jag inte hade lagt upp bilderna från tunaberg nu i år.
http://burns.nu/gallery2/v/fester/tunaberg2007/
ska ta en liten koll bland mina bilder och se om jag hittar någon mer bra bild på er när vi varit ute och klättrat.

#2 - - Sara med familj (Johansson/Ahlgren):

hej hej... hoppas natten har varit bra, har tänkt på er ute i kylan! men läste att ni låg i stugan så ganska bra hade ni det väl haha! =) med vänliga hälsningar Fam Johansson Ahlgren