Bekymmer

 
Ja nu har det blivit lite bekymmer här. För ett par dagar sedan var jag halvvägs uppe i masten och jobbade. Jag hade lossat sidovanten, den normala stagningen påsidorna och tillfälligt ersatt de med rep och fall. När jag är nästan färdig med jobbet känner jag att det händer något. 
Masten välter med mig fastsatt med klättersele halvvägs upp. Toppen tog i nästa båt och vikten från mig på mitten var för stor. Masten gick av i två delar. 
 
Nu behöver jag få tag i en ny mast eller laga den gamla. Kuba är inte bästa platsen att vara på för något sådant. Dock ser det ut som att det kan finnas vissa lösningar. Jag hoppas på det bästa. På något vis ska det lösa sig.
 
Det tar nog lite tid att få ordning på det här och då är det nog försent att korsa Atlanten för i år.
Vi får se hur det utvecklar sig.
 
Jag återkommer när jag vet mer.
 
//Fredrik 
#1 - - Anonym:

Det var ju riktigt riktigt tråkigt att det gick så illa.Jag hoppas att du inte skadat dig.
Hoppas att allt löser sig till det bästa och att du kommer att kunna ta dig vidare på något sätt.

LYCKA TILL! Kramar från mamma.

#2 - - erika:

men vilken otur! hoppas någon av lösningarna funkar. kommer du hem flygledes istället nu då?