Som att komma hem

 
Ja så kändes det när jag för en dryg vecka sen gled in i hamnen här i Caleta del Sebo på Isla de La Graciosa. Smaka på det namnet, Caleta del Sebo, Isla de La Graciosa. Fint ska det vara. Och fint är det här. 
 
Veckan som gått har ängnats åt att städa ur båten och göra lite underhållsarbete på den. Det har även varit någon form av triathlontävling här på ön. Jag har hunnit med att träffa folk jag känner och jag har tagit det lugnt. 
Någon dag med bra väder ska jag gå bort till en av mina favoritstränder. 
 
Jag hade ju tänkt jag skulle skriva lite om seglingen från La Palma via La Gomera, Teneriffa, Gran Canaria, Fuertaventura och Lanzarote hit till La Graciosa. Jag har dockingen inspiration till att skriva om det nu så det återkommer jag med inom kort. 
 
Det är nu inga evigheter kvar tills jag ska ta mig hem till Sverige över sommaren men ännu kan jag njuta av denna plats i någon vecka till. 
 
//Fredrik