Det ser hoppfullt ut.

 
Det har blåst en hel del en bit ut. Här i hamnen har det dock varit rätt så lugnt och det har varit solsken och ganska varmt. 
Jag har städat båten, småpysslat lite, gått promenader och umgåtts med andra seglare här i hamnen. Det finns ett par svenska båtar, en åländs och en finsk som är bemannade.
 
Nu ser det ut som att ett högtryck parkerat stadigt över Azorerna och ska ge lagom vindar från en bra riktning i lite mer än en vecka. Om inte prognosen ändras seglar jag iväg från Lagos imorgon förmiddag.
Med tanke på att prognosen ser väldigt lovande ut så har jag beslutat mig för att passa på att segla direkt ner till Kanarieöarna. Jag tar sikte på Isla Graciosa eller Lanzarote. Det blir en segling på ca sex dygn plus/minus ett dygn om allt går som tänkt. Båten är förberedd, mat och vatten är påfyllt. Även diesel är tankat om jag behöver gå för motar något. Nu är det bara att hålla tummarna att inte väderprognosen ändras. 
 
//Fredrik
#1 - - Anki:

Håller tummarna för en bra o fin segling. Kram.

#2 - - S/Y SusieQ:

Håller tummarna att du kom iväg & att seglingen går bra! Vi stannade en månad i Rabat & älskade det. Dock är det krångligt att gå nära marockos kust om svallet är stort. Rekomenderar dig att hälsa på svensken Anders en av marinakillarna i Marina Rubicon. Han seglade en havsfidra över Atlanten & har nu en egenbyggd båt i marinan! Det går bra att ankra utanför marina rubicon. I Las Palmas finns även ett riktigt trevligt gäng övervintrande svenska båtar!