Vidare. Framåt.

 
Vindarna har vridit över till ost nu och är lagom starka. Imorgon bär det troligtvis iväg mot Teneriffa.
Mina italienska inneboende följer med. Det finns en liten tanke att försöka hinna till Playa Santiago på södra La Gomera innan Jul. Det lär ska bli ett stort julfirande på stranden där. Många av de andra båtarna vars besättningar jag lärt känna har också planer på att ta sig dit så det blir nog någon form av återsamling där. Det kan bli riktigt kul. Allt hänger på vädret om vi hinner dit och om vi kan stanna där. Det lär ska vara en bra ankarplats med en marina ganska nära dit man kan smita in om vädret blir dåligt. Enligt väderprognosen ser det lovande ut. Vi hoppas på det bästa.
Jag vet inte när jag kan uppdatera bloggen igen. Troligtvis kommer jag åt nätet igen före jul men om inte önskar jag er alla en god jul redan nu.