Kvar i Las Palmas

 

Jag är kvar här i Las Palmas. Dagarna går här också på något märkligt vis. Jag är lite trött på all trafik på stora vägen intill men det vägs upp av alla trevliga människor jag lärt känna här. Här behöver man inte sitta ensam om man inte vill.

Jag kände dock för någon vecka sen att det vore skönt att lämna storstan en stund så jag tog mig upp i bergen här och vandrade en bit till en liten by som heter Tejeda. Det blev en fin och bra vandring på några timmar i bergslandskapet. Det var rätt kallt där uppe så det kändes skönt att komma ner till värmen på lägre höjd på kvällen.

Vi har även hittat ett klätterrum där vi varit och klättrat en gång hittills.

Mina italienska vänner har varit iväg några dagar på södra delen av ön men är tillbaka ombord igen sen någon knapp vecka tillbaka. Nu har vi även en tjej från Litauen inneboende så nu är alla kojer fyllda. Det är lite trångt ombord men det är trivsamt.

Vi har umgåtts en del med besättningarna på ett par andra båtar. Ibland har vi ätit middag tillsammans på någon av de större båtarna. Då har vi varit ca femton personer varav många spelar olika instrument, dragspel, klarinett, trumpet, gitarr, trumma mm, vilket förhöjer stämningen.

Ja det är svårt att slita sig härifrån men det ska väl inte dröja några evigheter innan jag seglar vidare mot Teneriffa.

 //Fredrik