Karlskrona!

Nu ligger vi i Karlskrona och väntar ut en kuling. Imorgon kväll planerar vi att segla till Bornholm. Det har varit några lugna dagar på Kalmarsund med solsken och svaga vindar. Kristina tog premiärdoppet den 31 maj i 19 gradigt vatten! Seglingen in till Karlskrona var ovan med skärgården. Vi hade grund på båda sidor om oss och såg botten under oss. Vi följde trots allt farleden så det gick ju bra!

Här i Karlskrona har vi träffat en mycket trevlig båtgranne som är på väg till Brasilien. Han har tidigare seglat till Västindien och tillbaka så vi har fått många bra tips och råd.

Vi har även träffat våran klätterkompis Lotta idag. Vi fikade hemmabakade muffins i båten. Det var ett trevligt och roligt återseende!

Nu sitter vi på biblioteket i Karlskrona och skriver, vi har tyvärr inte internet ombord längre. Vi hoppas på att kunna uppdatera bloggen ganska ofta ändå.

/Kristina och Fredrik
#1 - - Peter:

Hallå gott folk!
Härligt att se att ni klarat er igenom Smålandskusten. Då torde ju det värsta vara avklarat :-P

ta vara på danskarna nu. relationerna med det godmodiga folket har ju inte altid varit det bästa så rasera inte det som byggts upp nu!

Snart får jag semester! ha d grejt!

#2 - - Sofie:

Hej på er!

Vad långt ni har kommit! Vad mycket ni ser och upplever redan nu! Ojoj!

Och jag har ockå badat, i lördags. Och det var riktigt varmt (åtminstone på ytan...).

Kramar er!
Sov gott!
/Sofie

#3 - - Ann-Sofi:

Hej på er!
Va härligt ni har det och riktigt kanon väder!

Själv har jag slutat på jobbet och tänker ta semester hela sommaren! Jobbar mina sista timmar imorgon. =) Jag tycker jag förtjänar lite ledigt nu innan jag börjar polishögskolan och mitt nya liv. =)

Jag får se om jag har råd att ta en sista-minuten-resa sista veckan i juli och hälsa på er där ni är just då. Det skulle vara roligt men tyvärr så är det ju inte billigt att vara ledig hela sommaren så vi får se.

Ha det bäst!

/Fia

#4 - - Björn Dernemar:

Hej alla glada,här kommer en hälsning från mej.Jättekul att höra att ni har det bra.segla försiktigt,vi hörs

Björn.

#5 - - Anders:

Hallåeller!

Hur går det i Karlskrona?
Härligt att det äntligen har blivit sommarväder! Hoppas att ni kan njuta ordentligt av värmen!

Själv "njuter" jag av värmen nere i maskin :)

Ha det grejt!!!