Regn!

 
Ja nu har det regnat i nästan en vecka och det har varit översvämmat lite var stans. Det är tur jag har en båt.
I natt som var vaknade jag av att det blåste mycket. Jag låg och lyssnade en stund men somnade snart igen. 
Arrecife är en helt ok plats men det börjar kännas som att det är dags att bege sig härifrån. Enligt de senaste väderprognoserna ser det lovande ut de närmsta tre dagarna. 
Om prognosen håller i sig och det känns bra seglar jag troligtvis till Isla de Lobos imorgon bitti. Det är ca 20 sjömil dit. Jag hoppas på att om jag kommer iväg på morgonen så hinner jag titta lite på ön på eftermiddagen. Tanken är sen att på tisdag morgon segla mot Las Palmas på Gran Canaria. Om inget oförutsett inträffar borde jag vara där någon gång under onsdagen. 
Planer kan dock ändras och på Isla de Lobos finns det troligtvis inget WIFI så jag kan uppdatera bloggen. 
 
//Fredrik
#1 - - Anki:

Hej!
Hoppas att du kom iväg som du skulle o att allt är väl, hoppas också att vädret o vindarna är med dig.
Önskar dig en trevlig Adventshelg!
Kram o var rädd om dig! Anki.