På väg igen!

 
Ja äntligen är jag åter på väg. Eller, jag har varit på väg ett par dagar och ligger nu i en hamn som heter Peniche. Det är ett litet mysigt ställe. Vädret är lite sådär just nu så det kan hända att jag blir här några dagar. 
Tro det eller ej men här finns fler som är lika tokiga som jag. Bla två fransmän som seglar ensamma i varsin båt och en engelsman och ytterligare ett par båtar. 
 
Det kom in en fransk båt här en stund. De berättade att de legat instängda i Porto lika länge som jag låg i Figueira da Foz. Det verkar ha varit oväder längst hela kusten här. Jag är ändå rätt glad över att jag inte var i den här hamnen när ovädret var som värst. Åtta båtar sjönk här och delar av hamnen försvan. Bland annat försvann den del som förbinder övriga bryggorna med land så nu får man åka i en jolle över om man vill iland. Jag ligger dock på en av de bästa platserna i den här hamnen. Det känns tryggt. 
 
Hoppas allt är bra med er som läser. 
 
//Fredrik
#1 - - Håkan:

Härligt att du kommit vidare söder ut segla lugnt och lycka till med förliga vindar önskar Håkan.