Tiden går fort när man har roligt!

 

Här i Sines går dagarna fort. En belgisk båt kom in i hamnen några dagar efter mig. Besättningen ombord var ett par i trettioårsåldern. Vi har tillbringat en hel del tid tillsammans. Vi har gjort små utflykter upp på stan, fikat och ätit middag ihop.

En dag satt vi i sittbrunnen på min båt och knöt makrame hela eftermiddagen. En annan dag satt vi och drack te med en äldre portugisisk herre som bott i Paris på 60 och 70-talet. Han hade varit nära vän med Jacques Brel. Han berättade de mest konstiga historier men de verkade sanna. Han kunde dessvärre inte engelska så den belgiska tjejen fick översätta från franska till engelska och vise versa.

Här finns också en fransman som vi umgåtts en del med, han som jag lärde känna i Peniche. 

 

Vädret ser lovande ut för de närmsta dagarna så jag kommer troligen segla iväg imorgon förmiddag till Lagos där mina åländska vänner är. Ett tag var tanken att belgarna skulle göra mig sällskap dit. De har dock lite bråttom till Tunisien så de passar på att segla en lite längre sträcka nu när vädret verkar bli bra. Vi kommer dock hålla kontakten så vi kanske kan ses någon annanstans någon gång.

 

Nu är det bara att hoppas att inte väderprognosen ändras till imorgon!

 

//Fredrik

 

 

#1 - - S+I:

Isabella och jag vill gratulera på födelsedagen.
Du måste ha haft en bra segling igår och i natt.
Det gick lite fortare än du trodde, eller hur.

#2 - - Eva :

Grattis På Födelsedagen! Hoppas att du har det riktigt bra.Hälsningar från gamla faster och Uffe i snöblöta Tuna