Avbrott

 
Trotts att dagarna går i sakta lunk har ändå ganska många dagar gått sen jag kom hit till Graciosa. Jag vet inte riktigt var de kommer ifrån eller vart de tar vägen men passerar gör de. Dagen då jag behöver lämna båten och flyga hem för att jobba har närmat sig allt för fort. Imorgon är den här. Det är med blandade kännslor jag förbereder mig för att åka hem. Det kommer säkert bli roligt att se hur det ser ut där hemma och träffa folk jag känner där. Samtidigt trivs jag väldigt bra här och har kompisar här också. Jag trivs med det här livet.
 
De senaste dagarna har jag förutom förberedelser för hemresan även tillbringat en del tid med kompisar på marknadsplatsen. Vi har knyit makrameer och för någon dag sedan lyckades jag sälja en av de jag gjort. Jag tjänade tre euro och det är mer än jag tjänat totalt de senaste fyra månaderna. 
Det känns bra att lämna båten här. Här är lugnt och det finns folk som ser till båten åt mig. 
 
Att inte vilja åka hem är på sätt och vis bra, det betyder troligtvis att jag kommer se fram emot att åka tillbaka när jag jobbat ihop lite pengar. 
 
Det kommer bli ett långt stopp på hemresan så framåt fredag är jag hemma om allt går som planerat. 
 
Jag hoppas det blir en fin vår och sommar i Sverige och att det sen blir fint att komma tillbaka hit och fortsätta segla. Det finns ju många fler plattser att upptäcka. 
 
Det kan mycket väl hända att jag uppdaterar här under sommaren. Lite bilder från den senaste tiden kommer nog inom kort. 
 
//Fredrik
#1 - - Erika:

Kan förstå att det är svårt att slita sig! Det låter som du haft det fantastiskt fint. I Nyköping har blåsippor och vitsippor slagit ut och björkarna har fått musöron, så det blir en fin tid att återvända till. Tror din stuga kommer vara vackert inramad. Kanske kan vi ses något! Du kan få träffa vår gulliga valp till exempel, och kanske att vi kan spela något på orgeln? Kram!

#2 - - Queen of Kammebornia:

Och nu har jag hittat hit också! Vad kul det var att ses igår :) Nu har jag fått lite längtan till hamnar söderut, hav och segling och gamla gränder. Vi ses!