Tillbaka i båten igen

Ja nu är jag tillbaka i båten igen. Jag kom i torsdags kväll och fick bryta mig in i min egna båt då handtaget till dörren rostat ihop lite. Det var inte värre än att det gick at åtgärda igen. Fredagen och lördagen gick åt till att städa både inne och utanpå båten, handla lite mat, och få tag i mitt nya storsegel. Seglet är jättefint och verkar fungera bra.
I söndags lossade jag förtöjningarna och begav mig söderut till Ria de Aveiro. Fick gå för motor hela dagen då det inte blåste något. Ville ändå känna att jag var på väg igen. Igår fortsatte jag till Figueira da Foz. Kunde då testa nya seglet en stund på förmiddagen innan det vred till rak motvind. Här blir jag nog några dagar då det ska blåsa ganska hårt från syd. 
 
Har gått ett varv idag och kollat lite på stan, den verkar rätt mysig. Imorgon ska jag nog se om jag kan få igång tvättmaskinerna här i hamnen och dessutom fortsätta städa lite. 
 
Temperaturen här är helt ok. På dagarna är det rätt behagligt, man kan sitta ute och fika och ha det bra utan att frysa eller behöva någon jacka. Nätterna är dock lite kalla men då kan man ju se till att ligga nerbäddad och på så vis hålla sig varm. 
 
Skriver förhoppningsvis snart igen.
 
//Fredrik
#1 - - Håkan:

Härligt att du är tillbaka till båten igen.Jag har kollat din sida och önskar dig lycka till.Jag går själv i långseglar planer med fidran.Hur tycker du den känns storleksmässigt? Segla lugnt.
Mvh-Håkan.