Premiärtur!

Bris är sjösatt och masten är på! Efter mycket problem med motorn och med stor hjälp av min morbror har vi äntligen fått igång den! Idag tog vi den första turen för i år och vädret kunde inte ha varit bättre. Vi börjar känna oss lite slitna då vi har arbetsdagar fån ca 06:00 på morgonen till ca 00:00 på natten. Då är det tur att vi har fått förstärknig. Radio Sörmlands Morronskiftet har mönstrat på!

image28

De har redan gjort en insats vid rodret!

image29

Det börjar närma sig avfärd den 17 maj men just nu har vi inte ens tid att känna resfeber...

/Kristina
#1 - - Mats:

Hej på er!

Fick email från mina föräldrar idag med inscannad artikel om er från SN. Vad roligt det verkar! Jag kanske får mönstra på när ni kommer till England i alla fall. Fast å andra sidan kanske inte, toaletten verkar ha lite snålt med utrymme för huvudet tycker jag. Och så undrar jag vad som händer med den under sjögång... Nåväl, jag ska försöka komma ihåg att ringa en signal innan ni far, men om inte annat så vet jag att ni hör av er när ni kommer häråt! Vi ses!

#2 - - gunilla:

Hej! Hur dags på lördag åker ni vi tänkte vinka av er.Och jätte mycket lycka till.Spännande att följa eran resa. Leif o Gunilla