Vad händer med båten...

Det här har vi inte tid med. Först insjuknade Fredrik i något förkylningsaktigt. Och nu har förkylningen intagit mig! Men det hindrar inte att det blir arbeta gjort på båten!

Fredrik har slipat botten på båten. Som bilden visar har Fredrik fått en lite blåare nyans än vanligt. Kul! Det saknas bara en vit mössa så kan han misstas för en smurf!


Ja, han hade munskydd när han slipade!


Ett av de pågående projekten just nu är att montera in stereo i båten. På skärtorsdagen snurrade vi runt ett antal varv i Nyköping för att hitta rätt antennkontakt, antenn med antennkabel, högtalarkabel m. m. Det blir lyxen i båten. Lite stereo... Vi kan lyssna på radio och på musik. Det blir ungefär som vi har det nu då vi struntade i att skaffa box när vi flyttade ut på landet för ett och ett halvt år sedan. Mest bara dokusåpor, gör om mig program och deckare på TV. Och nej, jag klarar inte ens av att titta på mord på TV. Fanns en tid när jag tyckte det var spännande men jag har övergått till att känna att mord inte är underhållning! Det blir desto mer musik i stället så det blir bra med stereo i båten! Fredrik har byggt högtalarlådor!



Och jag syr flaggor! Signalflaggor!



Drygt hälften av flaggorna är klara!

Ja, det är ju påsk också! Vi har i ett par år firat påsk i Bohuslän! För oss är det ett perfekt sätt att fira på. Lite grillning på kvällen... En fika på smögenbryggan... Har jag glömt något??? SUPERB KLÄTTRING i vårsolen såklart!!! Suck, men inte i år. Snö, snö och åter snö. Helt ärligt har vi inte tid heller att åke bort hela påskhelgen men vi hade i alla fall förhoppningen om att kunna åka till Stegeborg eller Ågelsjön och klättrat någon dag.

Man får titta på bilder och längta istället!

   

Åhh, vad jag längtar! Men vi har faktiskt haft utomhuspremiär. Vi fick ett ryck och tog ledigt från båtbyggeriet och åkte till Bistaberget förra helgen!

/Kristina

#1 - - Bengt:

Oj, man får väll välkommna Fredrik till högtalarbyggarklubben då. Själv har man ju snickrat ihopp 7 högtalare totalt till sitt hemmabiosystem, det är Mycket biligare än att köpa färdiga och det låter 100 gånger bättre också.

Lite avis på att ni redan har haft utepremiär med klättringen, med den snö som ligger här hemma så ser det ut att kunna ta ett tag tills jag kommer ut för första gången denna vår.