Masten får fotsteg!

Dagen började segt! Hade känslan "låt mig få influensan så att jag får ligga stilla en stund". Jag vet, jag borde skämmas och det gör jag. Men helt ärligt... Lite ligga stilla en stund vore inte helt fel. Men efter en frukost och mycket jämmer kom vi ut ur huset och in i bilen för att bege oss till båten. För övrigt blev det en smått obehaglig frukost. Fredrik och jag blev bjudna på sockerkaka med vinbär i förra helgen. Kanongått! Inte samma sak i gröt. Blev som en obehaglig överaskning när de små bären sprack i munnen... Usch!

Men i alla fall iväg in till båten. Först en tur till Bildettan i Nyköping. Jag är nu innehavare av en ny kamera Pentax Optio W30. Vattentät, stöttålig, inga utstickande prylar m.m. En bra kamera helt enkelt för oss som seglar, klättrar och är mycket utomhus.

I båten. Fredrik har monterat bälte i sin sovkoj. Tanken med det är om båten slår runt eller om det bara är mycket sjögång så ska vi bli kvar på våra plaser. Mycket briljant!

image3

Sedan har Fredrik även monterat en toalett i båten/garderoben... 

Huvudsyftet med dagen var dock att montera fotsteg på masten. Det gick smidigt. Det blev snyggt. Och det är framförallt praktiskt att ha om man vill upp i toppen!

 

Vädret var vackert men kyligt. Fingrar och tår blev till isbitar men det var inte värre än att det obilgatoriska fikat kunde avhjälpa det. Vi fick även besök vid båten idag av min mamma, syster och systers sambo! Roligt att de kom förbi och tittade på vad vi gjort!

 Mmm vad gott det är med kaffe och macka! Och en bit sockerkaka...

/Kristina
#1 - - Bengt:

Kan säga att den kameran funkar bra, har en kompis som har den och den har åkt i backen och doppats i allt från saltvatten till öl och den lever fortfarande.
Fredriks montering av trepunktsbältet ser lite felplacerat ut, det bälte som går över magen ska man nog försöka få mer över låren istället då det är så det är placerat när det sitter i en sittande ställning, blir nog väldigt jobbigt för magen att ta emot all vikt om man hamnar upp och ner.

#2 - - Kusin Fia:

Hej!!
Fick adressen av mamma och tänkte titta in en sväng och OJ vilket projekt! Jag är så grymt imponerad på erat engageman och den tid ni lägger ner på den här resan. Jag är lite smått avundsjuk med på att ni förverkligar eran livs resa och dröm! Det är verkligen beundransvärt och modigt. Hur länge tänkte ni vara borta?

Och så ville jag säga att det är släktträff den 29 mars i bowlinghallen i Nyköping. Det skulle vara så kul om alla kusinerna kan komma. Jag och Kristoffer vet jag kommer iaf. Vi träffas allt för sällan nu...

Lycka till med allt!
/Fia